Még mindig piszmognak a Makó Apátfalva közti kerékpárúttal

Korom András – Makó
Meg kellett várni a Makó és Apátfalva közötti kerékpárút építésével azt, hogy az apátfalvi csatornázás során a makói szennyvíztisztítóba bekötendő fővezetéket átvigyék a leendő nyomsáv alatt. A kivitelezők addig megépítették az útközbe eső mezőhegyesi csatorna fölé a hidat, illetve azt a részt, ahol a kerékpárút majd áthalad a ma még rendkívül forgalmas 43-as főúton.
A csatornázás mintegy 3 hónapos csúszást eredményezett, s a kerékpárút nem is készült el se az iskolakezdésre, se szeptember végére. Most úgy néz ki, hogy már nincs sok hátra, hiszen az Apátfalva felől Makóra épülő út utolsó, valamivel több mint másfél kilométerének egy részén az aszfaltozás van hátra egy kis részén pedig az aszfaltozás előkészítésén dolgozgatott az a néhány munkás, akit kora délután láttunk.
Csak néhányan dolgoztak a kerékpárúton.
Makó belterületén azonban csak addig jutott a kivitelező, hogy egy szakaszon kivájta a kerékpárút leendő tükrét. Aztán megálltak.
Az apátfalvi önkormányzat 2011-ben nyert pályázati támogatást arra, hogy megépíttesse a községet Makóval összekötő mintegy 7 kilométer hosszú bicikliutat. Arra számítottak, hogy az építkezés már tavaly elkezdődik, ám nem így történt. A kivitelező Baranya Aszfalt Kft-nek az idén nyár végéig kellett volna megépítenie ezt.
Az összesen 340 millió forintba kerülő kerékpárút építésének költségét teljes egészében a Közlekedésfejlesztés Operatív Program biztosítja. A falu a belterületén hiányzó rész építésének költségé a helyi az önkormányzat állja, mely önerőből fizeti ki majd a 34 millió forintnyi számlákat. A külterületen húzódó bicikliúthoz azért építenek belterületi részt is, hogy az új szakaszt összekössék a már korábban megépült a belterületi kerékpárúttal.
Makótól másfél kilométeren át még így néz ki.
Az Apátfalva Makó közti bicikliút jellegzetessége, hogy bár az apátfalvi vasúti átjáró után a belterületi bicikliút folytatásában halad, ám a már említett hídnál a menetirány szerinti jobb oldalról az úttesten áthaladva az a menetirány szerinti bal oldalon folytatódik. Az átkelés itt csak az első időszakban jelent majd nagy problémát, hiszen a most itt átzúduló kamionforgalom szinte teljesen megszűnik, ha jövő ősszel befejeződik az M43-as autópálya építése.
Makó belterülete. Eddig jutottak.