quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 09. 11. csütörtök
  -  Teodóra
Makó

Gőzerővel építik az M43-ast Makótól a határig

2013. szeptember 16.


A legtöbb közlekedő az M43-as autópálya földeáki végénél szembesül az építkezéssel. Itt ugyanis már eltörpülnek a hatalmas gépek a leendő töltések mellett, melyeken majd a pálya halad, ha elkészülnek vele. A Makó és Nagylak közötti mintegy 23 kilométeres szakasz alapkövét idén április 10-én tette le Lázár János államtitkár, Mágori Józsefné, a térség országgyűlési képviselője, Dudik János, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, valamint a kivitelező Duna Aszfalt Kft. ügyvezetői: Varga Antal és Tóth László.
A munkálatok már másnap nagy erővel kezdődtek meg, s folynak jelenleg is. Az építőanyag nagy részét vasúttal szállítják a földeáki csomópont közelébe, ahonnét azt hatalmas teherautókkal juttatják el a kellő helyszínre.

A sztráda leendő töltésének körvonalai a földeáki úton, Makó közelében.

Hogy a román határig tartó 23,1 kilométernyi sztráda szakasz átadása nem csússzék, ezért a kormány az M43 gyorsforgalmi út Makó-Csanádpalota/Nagylak (országhatár) közti részének kivitelezése kiemelt projekt támogatásának legfeljebb bruttó 5 milliárd 91 millió 264 ezer 630 forinttal, illetve az M43 autópálya Szeged – Makó közötti szakasz (3+000 kmsz.–34+600 kmsz.) kiemelt projekt támogatásának legfeljebb bruttó 4 milliárd 78 millió 22 ezer 978 forinttal való növeléséről döntött még szeptemberben.

A sztrádaépítés újabb fejleménye, hogy elkészültek a lelei úti csomópontnál a sztráda kiszolgáló létesítményei, azaz az autópálya szakaszmérnökség, az autópálya rendőrség is.
Egyébként az M43-as meglévő szakaszának üzemeltetését, ahogy majd az elkészülő újat is, november 1-től a már említett a nyáron 1,4 milliárd forintból elkészült makói szakaszmérnökség látja el. Az autópálya üzemeltetését november 1-től veszi át az Állami Autópálya Kezelő Zrt-től, a a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

MH