Államtitkári útavató Makón

Korom András – Makó
A ma délelőtti útavatón Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta, az idei esztendő első felében országszerte közel 60 kilométernyi alsóbbrendű utat újítottak fel, mintegy 6 és fél milliárd forint értékben, s jelenleg mintegy 400 kilométeren zajlanak kivitelezési munkálatok, s további 200 kilométernyi felújítását készítik elő. A Makó-Királyhegyes közti út 4 kilométeres szakaszának felújítása során nem javították az utat, hanem azt teljesen újjá is építették.
A szakállamtitkár hozzátette, hogy az európai uniós támogatással végzett munkát a források lehívásától a kivitelezés befejezéséig egy év alatt sikerült elvégezni.
Buzás Péter polgármester már azt hangsúlyozta, hogy Makó a korábbi kistérséghez tartozó településekkel jelentős beruházásokra pályázott sikeresen. Megvalósult az M43-as első szakaszának megépítése, most folytatódik annak befejezése, zajlik a 13 milliárdos, a környékbeli településeket is érintő szennyvízcsatorma építési program, megújult a makói Maros-part, a Kálvin iskola 700 milliós felújítása, a 4 milliárdos fürdőfejlesztés, s a községek iskolafejlesztési programja. Mint elmondta, az autópálya építés éppen olyan gazdasági fellendülést hozott a városba, ahogy 100-120 évvel ezelőtt a vasútépítés. Makó polgármestere megköszönte az előző kormánynak az előkészítő munkát, míg a jelenleginek azt, hogy folytatta a térség infrastrukturális fejlesztését. Bízott abban, hogy a makói és a vásárhelyi választókörzet összeolvadása is a térség települései közös összefogást segíti.
Az Úri utcai szakasz. Öt évig ellenőrzik a minőségét.
Székely Tamás, a Magyar Közút Zrt. Csongrád megyei igazgatója felújított új útról többek közt elmondta, hogy azt hat méterre szélesítették, időjárásálló burkolati jelekkel látták el, s a Givaudan környékén 400 méteren keresztül kiemelt padkával látták el.
A 4424 jelű út felújított szakasza többek között Makó ipari parkjának megközelítését is biztosítja, a közlekedők az összekötő úton érik el az M43 autópályát. A beruházás elsődleges célja a burkolat megerősítése volt. A közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelező, a DME Konzorcium felújította a burkolatot, kijavította a pályahibákat. Az útszakaszon egy körforgalmú csomópontot is létesítettek, elkészült egy új autóbuszöböl is. Új árkokat alakítottak ki, a már meglévőket kitisztították, a közúti jelzőtáblákat fóliás kivitelűekre cserélték. A közútkezelő és a Regionális Fejlesztési Ügynökség a sikeres projektzárások utáni években kiemelt figyelemmel kíséri az út állapotát, hogy az tartósan kiváló minőségű maradhasson.
A kormány a közúthálózaton a megelőző időszakban bekövetkezett súlyos állapotromlás miatt kapcsolt nagyobb sebességre a felújítások során. A szakminisztérium kiemelt feladatként kezeli a megkezdett fejlesztések továbbvezetését az országhatárig. A makói térség forgalmának helyzetét jelentősen javítja majd az M43-as befejező 23,1 kilométeres szakaszának megépítése. A nettó 46,5 milliárdos beruházás várhatóan jövőév végére készül el.