quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 03. 10. hétfő
  -  Ildikó
Makó

Épül az kerékpárút Apátfalva és Makó között

2013. június 20.


Életveszélyes biciklizni Makó és Apátfalva között, miután ezen a szakaszon még nem készült el az M43-as, így a kamionosok Makó után már a régi, több települést, így Apátfalvát is kettémetszó  43-as főúton igyekeznek a nagylaki határátkelő felé. Apátfalva és a szomszédos Maroslele belterületének jelentős részén bicikliút óvja a drótszamáron közlekedőket, de Makó és Apátfalva közt a kerékpárosok csak a főúton szlalomozhatnak a két település között. Márpedig Apátfalva és Makó közelsége miatt sokakat csábít ez az ingyenes utazási lehetőség, ráadásul a biciklisek nincsenek menetrendhez kötve.

Biztonságosan lehet majd átgurulni Apátfalváról Makóra és vissza.


Az új a két település közötti kerékpárút építése 340 millió forintba kerül, az út külterületi szakaszának árát teljes egészében a Közlekedésfejlesztés Operatív Program nevű alap állja. A falu belterületén hiányzó részt építésének költségén azonban a helyi az önkormányzat állja, mely önerőből fizeti ki majd a 34 millió forintnyi számlákat. A külterületen húzódó bicikliúthoz azért építenek belterületi részt is, hogy azt összekössék a már korábban megépült a belterületi kerékpárúttal.
Az apátfalvi önkormányzat 2011-ben nyert pályázati támogatást erre a beruházásra, s arra számítottak, hogy az építkezés már tavaly elkezdődik. Ám nem így történt. A kivitelező Baranya Aszfalt Kft.-nek a nyár végéig kell megépíteni a bicikliutat, melyhez hidat is kell építeni az útközbe eső mezőhegyesi csatornára.