quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 03. 05. szerda
  -  Adorján, Adrián
Makó

Vállalkozásfejlesztési ötletek a Csillagösvénytől a makói szállóig

2013. április 26.


Korom András – Makó
A közigazgatás és a közoktatás átszervezésének szükségességéről és tapasztalatairól, és az vállalkozókat érintő aktuális pályázati és egyéb kérdésekről is szóltak a szakemberek a Széchenyi programiroda által, a  tavaszi konferencia sorozat tegnapi makói vállalkozói konferencián.

Elsőként Weszely Tamás, a makói Járási Hivatal vezetője ismertette a Magyari Zoltán, Közigazgatási Fejlesztési Programot. Hangsúlyozta, az állam a járási hivatalok létrehozásával különválasztotta az állami és önkormányzati feladatokat. A közigazgatási fejlesztési program része lesz az egyablakos ügyintézés kiterjesztése és úgy, ahogy az év végéig az elektronizált ügyintézés kiterjesztése a vállalkozók és a  civil szervezetek körére is. 75 milliárd forintos fejlesztés része lesz a járási hivatalokban dolgozók szakmai felkészültségének fejlesztése is.

Weszely Tamás, a Makói Járási Hivatal vezetője a Magyari-programot ismertette.

Ferenczi Judit Janka, a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft.  tanácsadója, valamint Tóthné Kecskeméti Katalin, vásárhelyi tankerületi vezető párbeszédéből kiderült, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), illetve a járási tankerületek megalakulása óta nem csak az eddigi önkormányzati iskolákat, hanem az azokkal kapcsolatos, még folyamatban lévő vagy már elszámolás alatt álló pályázatokat is sikerült átvenni. A KLIK feladata az oktatás szakmai fejlesztésének és az iskolák működésének biztosítása. Az iskolaigazgatói pályázatokat április 22-én írták ki, azokra május 20-ig lehet jelentkezni. Dönteni, a tankerület ajánlásai alapján a szakminiszter fog.

Ferenczi Judit Janka és Tóthné Kecskeméti Katalin az oktatás átszervezéséről szóltak. (A szerző felvételei)

Gáspárné Hasznosi Krisztina tanácsadó, Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. munkatársa a KEOP hulladékgazdálkodással, szennyvízkezeléssel is kapcsolatos pályázatokról elmondta: Csongrád megyéből 74 ezekkel kapcsolatos pályázatot nyújtottak be, és a hő és hűtéssel kapcsolatos pályázatok iránt is nagy volt az érdeklődés.

Tóth Andreától, a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. tanácsadójától és Madocsay Ákostól, a Kisvállalkozás-fejlesztő Pénzügyi Zrt. befektetési és kockázatkezelési igazgatójától a konferencia résztvevői a pénzügyi elvárásokról és lehetőségekről tájékozódhattak.

Magyar Szabolcs, a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. tanácsadója és Váry Éva, a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség turisztikai prioritásfelelős projektmenedzsere előadása révén pedig a jelenlévők nem csak a jó Csongrád megyei projekteket, többek közt a makói Hagymatikum melletti épület 37 szobás szállóvá való átalakításáról, a mórahalmi Colosseum hotelről, vagy az ópusztaszeri Csillagösvény élményparkról – melyet makói pályázó nyújtott be -, szerezhettek benyomást, de ötleteket is kaphattak, hogy milyen jellegű turisztikai attrakcióval lehet vendéget csábítani Makóra, illetve térségébe.
Elhangzott: a turisztikai fejlesztési pályázatra összesen 613-an pályáztak, ezek közül 179 nyert támogatás 40 milliárd forint értékben, ebből eddig 163 pályázatnak fizettek ki 21 milliárdot.

Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP-2.1.4-11-2011-0001.