quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 03. 04. kedd
  -  Kázmér
Makó

Amerikai diákrajzok érkeztek a makói gimnáziumba

2013. április 15.


 

Rózsa Virág – Makó
A napokban vethettek először pillantást a makói József Attila Gimnázium diákjai azokra a portrékra, amelyeket amerikai diáktársaik készítettek az Identitás Portré elnevezésű közös projekt részeként. Kocsisné Maráczi Margit és Charles Richard Marshall, a makói gimnázium pedagógusai örömmel mutatták be a diákoknak a frissen érkezett alkotásokat, amelyeket a projekt következő részében kölcsönösen kiértékelnek majd.

Charles Richard Marshall az egyik képpel.

Az amerikai Masssachusetts állambeli Springfield városi Van Sickle iskola részéről Jean-Paul Maitinsky kezdeményezte az együttműködést, amely a globális kommunikáció és a globális állampolgárság fontosságával foglalkozik.

A JAG-ban egy hatodikos és egy hetedikes, az amerikai iskolában két nyolcadikos osztály vett részt az alkotások készítésében. – A portrék tükrözik a springfieldi közösség sokszínűségét és az osztály nemzetköziségét. Fotók készültek a diákokról és a fekete-fehér képek szolgáltak a munka alapjául. Témaként, a tanulók közülük sokan választották a hírességeket, az ételeket, és a sportot, így mutatták be magukat. A képek egy része utal a kulturális és családi hátterükre is – írta hírportálunknak Christine McNulty, a springfieldi iskola egyik rajz szakos tanára.

A másik springfieldi osztály anonim portrékon keresztül kommunikálta a személyiséget.
– A diákok történelmi és kortárs portrékat, főként a haj megjelenítését tanulmányozták. A karcolási technikát ismerték meg a textúra és a részletek ábrázolásához, mivel ezeket meglehetősen nehéz elérni a hagyományos technikával, a rajzzal és festéssel – tudtuk meg Lauren Hazeltől, a másik amerikai osztály rajz szakos pedagógusától, aki elismerően szólt diákjairól, akik messzemenően túlteljesítették az elvárásait.
 

Tharisha Gine, az egyik springfieldi diák először négyzethálót rajzolt, majd csíkokat és rengeteg színt adott a háttérhez. Majd még több színt és energiát vitt bele a képébe, amelyeket híres zenészek képeivel egészített ki. – Azért mutatok az emberekre, mert mindegyiküket szeretem és olyan színes szeretnék lenni, mint ők, mint ahogy a képem bemutatja a világomat – írta.


Mint minden tininek, Tharisha számára is fontosak a hírességek.

– Azért választottam ezeket a képeket, mert fontos része az életemnek. Rengeteget gépezek és nézek filmeket – írta a képéhez Viktor Martinez.


Az amerikai tinik életéből nem maradhat ki a számítógépezés és a filmnézés.

Munkában az amerikai diákok. (Fotó: Van Sickle Middle School)

Csomagbontás a JAG-ban:

Ízelítő a springfieldi gyerekek rajzaiból: