Makói lombkoronasétány – impozáns és különleges

Korom András-Makó
Összesen 190 méter hosszan nyúlik a makói Maros-parti lombkoronasétány, melyet nettó 146 millió forintból, uniós pályázat segítségével építenek. A Bodrogi Bau Kft. a kivitelezési munkával már szépen elhaladt. Akik lelátogatnak a Maros-partra, ahogy azt a múlt héten mi is megtettük, elámulnak. A lombkoronasétány elkészült elemei impozánsabbak, mint a róluk készült, már nálunk is bemutatott látványterv. A makói és a perjámosi önkormányzat a Magyarország-Románia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007–2013 keretében nyert 95 százalékos támogatást a „Makó-Perjámos ökohíd a Maroson” című projekt megvalósítására. A 284 millió forint összegből 146 millió a sétány kialakításának ára.
A lombkoronasétány nem csak kivitelével és hosszúságával figyelemreméltó, de azzal is, hogy bemutatja majd a Maros környezetét és élővilágát, melyet tényleg a lombok magasságában sétálva ismerhetnek meg a szerencsések. A sétány jól illeszkedik a város azon törekvésébe, hogy a Hagymatikumra és a helyi sajátosságokra támaszkodva a turizmus célpontjává tegyék Makót.
Már kinézetre sem mindennapi. A feljáró és jobbról a cső a zárt csúszda. A szerző felvétele.
A lombkoronasétány 18 eltérő magasságú, úgynevezett pörgetett technológiával készülő vasbeton oszlopon áll. Kupolája, formája után, a Hagymaterasz nevet kapta. A háromszintes kilátótorony tetejéről a terepszintig zárt csúszda vezet le, ezt mindenféleképpen érdemes lesz majd kipróbálni.
A lejárathoz tervezett kültéri bútorok ügyességi játékok még nincsenek a helyükön, de a parkoló jó része már megépült. A munkálatok tavaly szeptemberben kezdődtek meg, és várhatóan egy hónap múlva fejeződnek be teljesen.