A nagy többség egyetért folyószámla kivonatával

A közlemény szerint a folyószámla egyeztetések leggyakoribb módja még mindig a személyes megjelenés az ügyfélszolgálatokon (5903 fő), emellett jelentős azon adózók száma, akik írásban teszik meg észrevételeiket (920 fő). Az ügyintéző rendszert (ÜCC) kevesen vették igénybe (416 fő), pedig a rendszer nyújtotta szolgáltatásokkal jelentős időmegtakarítás érhető el.
A legproblémásabb adónem a járulék, azon belül is az egészségügyi szolgáltatási járulék volt.
A széles adózói kört érintő kötelezettséghez kapcsolódó be/kijelentkezés, valamint a havi összeg megfizetése még mindig nehézséget okoz, amelynek eredménye az, hogy a folyószámla több esetben hátralékot mutat.
Jellemző probléma még az adónemek felcserélése és az ebből adódó túlfizetés az egyik adónemen és tartozás a másik adónemen. Ez az eltérés viszonylag könnyen rendezhető az összeg megfelelő adónemre történő átvezetésével.
A folyószámla kivonaton szereplő tartozással kapcsolatban nem érkezett jelentős mennyiségű fizetési könnyítési kérelem. A benyújtott kérelmek magánszemélyek esetében 5-50 ezer forint, vállalkozók esetében 100-200 ezer forint nagyságú összegekre irányultak. Az egyeztetés időszakában hozzávetőleg 7 millió forint az az összeg, amelyre fizetési haladékot kértek az adózók – áll a NAV közleményében.
KH